• صفحہ اول
  • /
  • نگارشات
  • /
  • پاکستانی معاشرہ میں شدت پسندی و عدم برداشت کی تاریخی وجوہات اور ان کا تدارک۔۔۔۔۔سلمان عزیز/مقابلہ مضمون نویسی

پاکستانی معاشرہ میں شدت پسندی و عدم برداشت کی تاریخی وجوہات اور ان کا تدارک۔۔۔۔۔سلمان عزیز/مقابلہ مضمون نویسی

 ﺻﻠﯿﺒﯽ ﯾﻠﻐﺎﺭﻭﮞ ﺳﮯ ﻧﯿﻢ ﺟﺎﮞ ﻋﺎﻟﻢ ﺳﻼﻡ ﺍﺑﮭﯽ ﺳﻨﺒﮭﻼ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺷﻤﺎﻝ ﺳﮯ ﺗﺎﺗﺎﺭﯾﻮﮞ ﮐﺎ ﻋﺬﺍﺏ ﻧﺎﺯﻝ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ۔ﻭﺣﺸﯽ ﻣﻨﮕﻮﻟﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﻌﺎﺷﺮﮮ ﮐﻮ ﻧﺎﻗﺎﺑﻞ ﺗﻼﻓﯽ ﻧﻘﺼﺎﻥ ﭘﮩﻨﭽﺎﯾﺎ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮐﺴﯽ ﻧﮧ ﮐﺴﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﺱ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺳﮯ ﻋﮩﺪﮦ ﺑﺮﺁﻭﺭ ﮨﻮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻣﯿﺎﺏ ﮨﻮﮔﺌﮯ۔ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺗﮩﺬﯾﺐ ﮐﺎ ﺟﺎﺩﻭ ﺳﺮ ﭼﮍﮪ ﮐﮯ ﺑﻮﻻ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﮕﻮﻝ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﺳﯿﺮ ﮨﻮﮔﺌﮯ۔ ﺑﻐﺪﺍﺩ،ﻣﺮﻭ، ﺳﻤﺮﻗﻨﺪ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺗﮩﺬﯾﺐ ﮐﮯ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﮐﯽ ﺗﺒﺎﮨﯽ ﻧﮯ ﻣﺴﻠﻢ ﻣﻌﺎﺷﺮﮮ ﮐﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻓﮑﺮ ﮐﻮ ﻣﺘﺎﺛﺮ ﮐﯿﺎ۔

ﺳﺎﺋﻨﺲ ﮐﮯ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﯽ ﭘﯿﺶ ﻗﺪﻣﯽ  کی  ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺳﺴﺖ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﺑﮯ ﺛﺒﺎﺗﯽ ﮐﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﺭﺍﺳﺦ ﮨﻮﮔﯿﺎ۔ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺷﺪﺕ ﺳﮯ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ ﻣﺎﺋﻞ ﮨﻮﺋﮯ ١٤٩٢ ﺀ ﻣﯿﮟ ﺳﻘﻮﻁ ﻏﺮﻧﺎﻃﮧ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﯾﻮﺭﭖ ﻣﯿﮟ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﯾﮑﻠﺨﺖ ﺍﺟﻨﺒﯽ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﯽ ﻓﻠﺴﻔﯿﺎﻧﮧ ﺑﻨﯿﺎﺩﻭﮞ ﭘﺮ ﺟﺪﯾﺪ ﻣﻐﺮﺑﯽ ﺗﮩﺬﯾﺐ ﮐﺎ ﺟﻨﻢ ﮨﻮﺍ۔ سپین ﺳﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﺎ ﺻﻔﺎﯾﺎ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻣﮩﻢ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﺧﻮﻓﻨﺎﮎ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺩﻭﺭ ﺭﺱ ﻧﺘﺎﺋﺞ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﯿﮯ۔ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮔﮭﺮ ﭘﺮ ﭼﮭﯿﻦ ﻟﺌﮯ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻋﯿﺴﺎﺋﯽ ﺑﻨﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻃﺮﺡ ﻃﺮﺡ ﮐﯽ ﺍﺫﯾﺘﯿﮟ ﺩﯼ ﮔﺌﯿﮟ۔

ﯾﻮﮞ ﺟﺪﯾﺪﯾﺖ ﮐﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﮨﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﺑﮭﯿﺎﻧﮏ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺍ۔ ﺍﮔﺮﭼﮧ ﻣﻐﺮﺑﯽ ﺗﮩﺬﯾﺐ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﻗﺪﺍﺭ ﭘﺮ ﺭﮐﮭﯽ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺟﺎﺭﺣﺎﻧﮧ ﻃﺮﺯ ﻋﻤﻞ ﻧﮯ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮﺳﺘﯽ ﮐﻮ ﻓﺮﻭﻍ ﺩﯾﺎ۔ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﻐﺮﺏ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺁﺧﺮﯼ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﻣﺮﮐﺰ ﭼﮭﻦ ﭼﮑﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﻣﮕﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﻭﮦ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﻌﺎﺷﯽ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﺗﮭﮯ۔ ﺗﯿﻦ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺳﻠﻄﻨﺘﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻗﻮﺕ ﮐﺎ ﻣﻈﮩﺮ ﺗﮭﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﯽ ﺻﻔﻮﯼ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﻋﺜﻤﺎﻧﯿﮧ ﺍﻭﺭ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﻣﻐﻞ ﺳﻠﻄﻨﺖ۔ 712 ﻋﯿﺴﻮﯼ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﺋﮯ۔ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﻃﻠﺴﻤﯽ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﻧﮯ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﺳﻼﻡ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﮩﺬﯾﺒﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺭﻧﮓ ﻣﯿﮟ ﮈﮬﺎﻝ ﻟﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔

ﻟﮩﺬﺍ ﮨﻨﺪﻭ ﺍﮐﺜﺮﯾﺘﯽ ﻣﻌﺎﺷﺮﮦ ﻣﯿﮟ ﺿﻢ ﮨﻮ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺧﻮﻑ ﺳﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﮐﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﺗﮩﺬﯾﺒﯽ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﺎ ﺭﺷﺘﮧ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﺭﮐﮭﺎ۔ ﺑﻘﻮﻝ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﻋﻠﯽ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻧﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﮐﻮ ﯾﮩﺎﮞ ﺍﺟﻨﺒﯽ ﺳﻤﺠﮭﺘﮯ ﺭﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺟﺬﺑﺎﺕ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻓﺮﻭﻍ ﭘﺎﺗﮯ ﺭﮨﮯ۔ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﻭﮞ ﻧﮯ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﭼﮭﯿﻨﯽ ﺗﮭﯽ ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﮐﯽ ﻓﻀﺎ ﻗﺎﺋﻢ ﻧﮧ ﮨﻮﺳﮑﯽ . ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﺭﺍﺝ ﻣﯿﮟ ﻣﻐﺮﺑﯽ ﺗﮩﺬﯾﺐ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺟﻮ ﺭﺩﻋﻤﻞ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺍ ﻭﮦ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﮐﮯ ﻣﺴﻠﻢ ﻣﻌﺎﺷﺮﮦ ﮐﮯ ﻻﺷﻌﻮﺭ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﯾﺪ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﺎﺿﯽ ﺳﮯ ﺭﺷﺘﮧ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﮨﻮﺗﺎ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﻌﺎﺷﺮﮮ ﮐﮯ ﺍﺣﯿﺎ ﮐﯽ ﺧﻮﺍﮨﺶ ﺟﮍ ﭘﮑﮍﻧﮯ ﻟﮕﯽ۔ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﮐﯽ ” ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﻭ ” ﭘﺎﻟﯿﺴﯽ ﻧﮯ ﻣﺴﻠﻢ ﻗﻮﻣﯿﺖ ﮐﮯ ﻧﻈﺮﯾﮧ ﮐﻮ ﺗﯿﺰﯼ ﺳﮯ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﮨﻮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﺪﺩ ﻓﺮﺍﮨﻢ ﮐﯽ۔

ﺟﻠﺪ ﮨﯽ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﯽ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﮐﺎ ﻣﻄﺎﻟﺒﮧ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﺟﺲ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﺳﻨﮩﺮﯼ ﺍﺻﻮﻟﻮﮞ ﭘﺮ ﺭﮐﮭﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﻮ۔ ﻟﯿﮕﯽ ﻗﺎﺋﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﺧﺪﺍ ﺑﮩﺘﺮ ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﻣﮕﺮ ﻋﺎﻡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﮯ ﺟﯽ ﺟﺎﻥ ﺳﮯ ﻣﺤﺾ ﺍﺳﯽ ﻣﻘﺼﺪ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺟﺪﻭﺟﮩﺪ ﮐﯽ۔ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺁﮒ ﺍﻭﺭ ﺧﻮﻥ ﮐﮯ ﺩﺭﯾﺎ ﻋﺒﻮﺭ ﮐﺮﻧا ﭘﮍﮮ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﯾﮧ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺿﺮﻭﺭ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺭﯾﺎﺿﺘﻮﮞ ﮐﺎ ﺛﻤﺮ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻣﻞ ﮔﯿﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ریاست مدینہ کے طرز پہ قائم ہونے والی ریاست سے ﺑﮍﯼ ﺗﻮﻗﻌﺎﺕ ﺗﮭﯿﮟ ﻣﮕﺮ ١٩٤٩ ﺀ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻣﺤﺾ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﭘﮧ ﭨﺮﺧﺎ ﺩﯾﺎ گیا۔ ١٩٥٣ ﺀ ﻣﯿﮟ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺧﺘﻢ ﻧﺒﻮﺕ ﮐﻮ ﺑﺰﻭﺭ ﻗﻮﺕ ﺩﺑﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﮐﭽﮫ ﺍﭼﮭﺎ ﻧﺘﯿﺠﮧ ﺑﺮﺁﻣﺪ ﻧﮧ ﮨﻮﺍ۔ ﮨﺰﺍﺭﻭﮞ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺎﺭﮮ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﯽ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻧﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻭﮦ ﮐﺲ ﺧﻮﺵ ﻓﮩﻤﯽ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﺗﮭﮯ۔ ﯾﮧ ﺷﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪﺍﻧﮧ ﺭﺟﺤﺎﻥ ﮐﺎ ﺑﺎﻗﺎﻋﺪﮦ ﺁﻏﺎﺯ ﺗﮭﺎ۔

ﭘﭽﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﭨﮫ ﮐﯽ ﺩﮨﺎﺋﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﻮﺍﻥ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﮐﻮ ﻣﺼﺮ ﻣﯿﮟ ﺟﻤﺎﻝ ﻋﺒﺪﺍﻟﻨﺎﺻﺮ ﮐﯽ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﻣﻈﺎﻟﻢ ﮐﺎ ﻧﺸﺎﻧﮧ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﮔﯿﺎ۔ ﺑﻌﺾ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﻣﺤﺾ ﭘﻤﻔﻠﭧ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺟﺮﻡ ﻣﯿﮟ ﭘﻨﺪﺭﮦ ﭘﻨﺪﺭﮦ ﺳﺎﻝ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺧﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺩﮬﮑﯿﻞ ﺩﯾﮯ ﮔﺌﮯ۔ ﻧﺎﺻﺮ ﮐﮯ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﮐﺪﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﻨﺪ ﺍﺧﻮﺍﻧﯽ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺫﮨﻦ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﺪﺩ ﺁﻣﯿﺰ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮﺳﺘﯽ ﻧﮯ ﺟﻨﻢ ﻟﯿﻨﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺣﺴﻦ ﺍﻟﺒﻨﺎ ﺷﮩﯿﺪ ﮐﯽ ﺍﻣﻦ ﭘﺴﻨﺪ ﭘﺎﻟﯿﺴﯽ ﮐﻮ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﯿﺎ۔ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﺍﻣﺮﯾﮑﮧ ﻭ ﻣﻐﺮﺏ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺳﮯ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﮐﯽ ﻏﯿﺮ ﻣﺸﺮﻭﻁ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻧﮯ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﻮ ﺗﺸﻮﯾﺶ ﻣﯿﮟ ﻣﺒﺘﻼ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ۔ ‘

ﺍﺳﯽ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﻮﺏ ﺧﺎﻥ ﻋﺎﺋﻠﯽ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﮐﮯ ﻣﻌﺎﻣﻠﮯ ﭘﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﻮ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻣﯿﮟ ﻟﯿﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﻧﺎﮐﺎﻡ ﮨﻮﮔﺌﮯ۔ ﻣﺰﯾﺪﺑﺮﺁﮞ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﯽ ﮐﺜﯿﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﮨﭩﺎﺋﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﭘﺮ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺑﺪﻇﻦ ﺗﮭﯽ ‏( ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺗﺒﺪﯾﻠﯽ ﻣﻨﺴﻮﺥ ﮐﺮﺩﯼ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ ‏) ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﮯ ﺳﻨﺠﯿﺪﮦ ﺍﺫﮨﺎﻥ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﺳﻮﭼﻨﮯ ﻟﮕﮯ ﮐﮧ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮﺍﺯﻡ ﮐﮯ ﻋﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﮧ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻧﻈﺎﻡ ﮐﯽ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮐﺎ ﺣﻖ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﮮ ﺭﮨﮯ۔ ﺍﯾﮏ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺧﻄﺮﮮ ﮐﮯ ﺭﺩﻋﻤﻞ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻠﻢ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻧﯿﺎ ﻣﺪﺍﻓﻌﺎﻧﮧ ﭘﻦ ﺳﺮﺍﯾﺖ ﮐﺮ ﮔﯿﺎ۔ ﺳﻘﻮﻁ ﮈﮬﺎﮐﮧ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻧﯽ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺫﮨﻨﯽ ﺗﺎﺯﯾﺎﻧﮧ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺍ۔ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺍﺫﮨﺎﻥ ﮐﯽ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺍﻭﺭ ﻣﻠﮏ ﮐﮯ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺣﺎﻻﺕ ﻧﮯ ﺍﯾﺴﺎ ﻣﺎﺣﻮﻝ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ﻗﻮﻡ ﮔﺰﺷﺘﮧ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺗﺠﺮﺑﻮﮞ ﺳﮯ ﺑﯿﺰﺍﺭ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ۔

ﻋﻮﺍﻡ ﮐﮯ ﺫﮨﻨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺭﺍﺳﺦ ﮨﻮ ﮔﯽ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺳﺎﻧﺤﮧ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﭘﯿﺶ ﺁﯾﺎ ﮐﮯ ﻧﻈﺎﻡ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮐﻮ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩﻭﮞ ﭘﺮ ﭼﻼﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﭘﺲ ﻭ ﭘﯿﺶ ﺳﮯ ﮐﺎﻡ ﻟﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻟﺴﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﺻﻮﺑﺎﺋﯽ ﻋﺼﺒﯿﺖ ﮐﻮ ﺭﺍﮦ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ۔ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻧﯽ ﺩﺍﻧﺸﻮﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ “ﺍﻓﻐﺎﻥ ﺟﮩﺎﺩ” ﺍﻭﺭ “ﺿﯿﺎﺀﺍﻟﺤﻖ” ﻧﮯ ﺑﮍﯼ ﺳﮩﻮﻟﺖ ﭘﯿﺪﺍﮐﺮ ﺩﯼ ﮨﮯ۔ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮐﮭﺎﺗﮯ ﻣﯿﮟ ﮈﺍﻝ ﮐﮯ ﺗﺪﺑﺮ ﻭ ﺗﻔﮑﺮ ﺳﮯ ﺟﺎﻥ ﭼﮭﮍﺍ ﻟﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ﺍﺳّﯽ ﮐﯽ ﺩﮨﺎﺋﯽ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺷﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪﯼ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﻣﺬﮨﺐ ﺳﮯ ﺫﯾﺎﺩﮦ ﺧﻄﮯ ﮐﮯ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺣﺎﻻﺕ ﺳﮯ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺑﮍﯼ ﻭﺟﮧ ﻋﺎﻟﻤﯽ ﻃﺎﻗﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺧﻄﮯ ﻣﯿﮟ ﺩﻟﭽﺴﭙﯽ ﮨﮯ۔ یہاں صورتحال کا صحیح ادراک نہ ہونا بھی اس مسئلہ کے وجود کا باعث ہے۔ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﮨﺎﮞ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺳﻮﭼﻨﮯ ﮐﯽ ﺯﺣﻤﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﮐﮧ ﻣﺴﺠﺪ ﺷﮩﯿﺪ ﮔﻨﺞ جیسے حساس مذہبی ﻣﻌﺎﻣﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﻏﯿﺮ ﺟﺎﻧﺒﺪﺍﺭﯼ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻋﻠﻤﺎﺋﮯ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﮯ ﻭﺍﺭﺛﺎﻥ ﺷﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪﯼ ﮐﺎ ﺍﺳﺘﻌﺎﺭﮦ ﮐﯿﺴﮯ ﺑﻦ ﮔﺌﮯ۔ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﯾﮧ ﺷﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪﯼ، ﺟﺴﮯ ﮔﺰﺷﺘﮧ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻟﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﻣﮑﺘﺒﮧ ﻓﮑﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮﺍﺯﻡ ﮐﺎ ﺭﺩﻋﻤﻞ ﮨﮯ۔

ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺍﻭﭘﺮ ﺟﺎﺋﺰﮦ ﻟﮯ ﭼﮑﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﯾﮏ ﻣﮑﻤﻞ ﺿﺎﺑﻄﮧ ﺣﯿﺎﺕ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﺩﻋﻮﯼٰ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺛﺒﻮﺕ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﮨﻢ ﻋﺼﺮ ﺗﮩﺬﯾﺒﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﺮﻭﺝ ﭘﮧ ﻣﺎﺕ ﺩﮮ ﮐﮯ ﻓﺮﺍﮨﻢ ﮐﺮﭼﮑﺎ ﮨﮯ۔ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮﺍﺯﻡ ﮐﯽ ﻣﯿﭩﮭﯽ ﺳﮯ ﻣﯿﭩﮭﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺑﮭﯽ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺑﮭﯽ ﺑﮩﺮﺣﺎﻝ ﯾﮧ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺳﮯ ﺧﺪﺍ ﮐﯽ ﺑﯿﺪﺧﻠﯽ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﮨﮯ۔ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮﺍﺯﻡ ﮐﻮ سیاﺴﯽ ﻗﻮﺕ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﺳﻼﻣﯿﻮﮞ ﮐﺎ ﻃﺮﺯ ﻋﻤﻞ ﻻﺯﻣﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﮧ ﺷﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪﺍﻧﮧ ﮨﻮﮔﺎ۔ ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﻭﺭ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮﺯﻡ ﻣﯿﮟ ﭨﮑﺮﺍﺅ ﻧﺎﮔﺰﯾﺮ ﮨﮯ۔ﺍﺳﻼﻡ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﺬﮨﺐ ﺳﮯ ﺫﯾﺎﺩﮦ ﺍﯾﮏ ﻃﺮﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﮧ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮﺍﺯﻡ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﭼﯿﻠﻨﺞ ﮨﮯ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﺷﮑﺴﺖ ﺳﮯ ﮨﯽ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﭘﻨﭗ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﮨﻢ ﻣﺼﺮ ﺗﺮﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻋﻤﻠﯽ ﻣﻈﺎﮨﺮﮦ ﺩﯾﮑﮫ ﭼﮑﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺗﺮﮐﯽ ﻣﯿﮟ ﻣﺬﮨﺒﯿﻮﮞ ﮐﺎ ﺗﻮﭖ ﺩﻡ ﮨﻮﻧﺎ،ﺷﺎﮦ ﮐﮯ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺑﺮﻗﻌﻮﮞ ﮐﺎ ﺳﻨﮕﯿﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﭼﺎﮎ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﺼﺮ ﻣﯿﮟ ﺷﻌﺎﺋﺮ ﺍﺳﻼﻡ ﭘﺮ ﭘﺎﺑﻨﺪﯼ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻭﺍﺿﺢ ﮐﺮ ﺩﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﻤﺎﻟﮏ ﻣﯿﮟ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮﺍﺯﻡ ﺳﮯ ﻣﺜﺒﺖ ﻧﺘﺎﺋﺞ ﮐﯽ ﺗﻮﻗﻊ ﻋﺒﺚ ﮨﮯ۔

ﺟﺴﻮﻧﺖ ﺳﻨﮕﮫ ﮐﮯ ﺑﻘﻮﻝ، ” ﺳﯿﮑﻮﻟﺮﺯﻡ ﮐﺎ ﺧﺎﻟﺺ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺗﺼﻮﺭ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﺟﯿﺴﮯ ﻣﻌﺎﺷﺮﮮ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻗﻄﻌﯽ ﻏﯿﺮ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺗﺼﻮﺭ ﮨﮯ ” ﺟﺒﮑﮧ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺭﻭﺱ ﺳﮯ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺟﻨﮓ ﻋﻈﯿﻢ ﮐﮯ ﺍﺧﺘﺘﺎﻡ ﺗﮏ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮ ﯾﻮﺭﭖ ﻣﯿﮟ ﺳﺎﺕ ﮐﺮﻭﮌ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻗﺘﻞ ﮨﻮﺋﮯ۔ﺟﺒﮑﮧ ﺣﺠﺎﺏ ﭘﮧ ﭘﺎﺑﻨﺪﯼ،ﻣﺴﺎﺟﺪ ﮐﮯ ﻣﯿﻨﺎﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺍﻭﺭ ﺗﻮﮨﯿﻦ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﮐﮯ ﻣﺬﻣﻮﻡ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﭘﺸﺖ ﭘﻨﺎﮨﯽ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮ ﯾﻮﺭﭖ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﯿﮧ ﻣﺜﺎﻟﯿﮟ ﮨﯿﮟ۔ ﮐﯿﺎ ﮨﻤﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﺗﺠﺮﺑﻮﮞ ﮐﯽ ﺑﮭﯿﻨﭧ ﭼﮍﮬﻨﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ؟ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺩﺍﻧﺸﻮﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﺍﺱ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﮐﺎ ﺍﺩﺭﺍﮎ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ۔ ﺷﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪﯼ ﮐﮯ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﻮ ﺣﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﮯ sharply define ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ . ﻭﺭﻧﮧ ﻋﺎﻡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺧﯿﺎﻝ ﺩﺭﺳﺖ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﮐﮧ ﺳﯿﮑﻮﻟﺮﺯ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﻮ ﺑﻄﻮﺭ ﻃﺮﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ‏( life style ‏) ﺍﭘﻨﺎﻧﺎ ﺷﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪﯼ ﮨﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﭘﺴﻨﺪ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﺤﺾ ” ﺍﻟﻠﮧ ﮨﻮ ” ﮨﯽ ﮨﮯ ‏( ﺍﮔﺮﭼﮧ ﺑﻌﺾ ﮐﻮ ﺍﺱ ” ﺍﻟﻠﮧ ﮨﻮ ” ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﭼﮍ ﮨﮯ ‏) ۔

مکالمہ
مکالمہ
مباحثوں، الزامات و دشنام، نفرت اور دوری کے اس ماحول میں ضرورت ہے کہ ہم ایک دوسرے سے بات کریں، ایک دوسرے کی سنیں، سمجھنے کی کوشش کریں، اختلاف کریں مگر احترام سے۔ بس اسی خواہش کا نام ”مکالمہ“ ہے۔

بذریعہ فیس بک تبصرہ تحریر کریں

براہ راست تبصرہ تحریر کریں۔

Your email address will not be published. Required fields are marked *